Praktijk Gewichtig | +31 (0)6 123 55 243 | info@praktijkgewichtig.nl

Workshops

  • Afvallen in Ureterp - Groepsbegeleiding

    De vakantie is voorbij, de scholen zijn weer begonnen. Heb je genoten van al het lekkers in de vakantie, misschien heb je wel extra kilo’s aan gewicht als souvenir mee teruggenomen naar huis. Vind je het moeilijk om een begin te maken wat je iedere dag weer op je bord schept. Wil je ook een gezondere leefstijl, dan is de groepsbegeleiding vast en zeker iets voor jou! Je weet ook wel dat overgewicht niet goed is voor je gezondheid ...

Columns

  • November 2022

    Voorbij is die mooie zomer en gaat naadloos over in de herfstperiode. Deze periode brengt mooie dagen, maar kan ook regenachtig en kouder zijn. Als de zon schijnt in de maanden september t/m april heeft deze te weinig zonkracht van 3 om vitamine D via de huid aan te maken, dat betekent dus dat je vitamine D3 uit een potje moet slikken. In voeding zit namelijk te weinig vitamine D. Een klein deel kun je halen uit vette vis, zoals zalm, haring en makreel. In eieren zit een klein beetje vitamine D en aan halvarine, margarine en bak-en braadproducten wordt vitamine A en D toegevoegd. Waarom is dit zo belangrijk? Je hebt dit nodig voor de opbouw, het behoud van botten, het gebit en immuunsysteem, maar ook voor de spieren. En het bevordert de opname van calcium. De dosering is 10 mcg per dag, voor ouderen vanaf 70 jaar is dat 20 mcg. Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, dat betekent dat je deze het best inneemt tijdens het eten van een maaltijd waarin vet zit. Bijvoorbeeld tijdens het ontbijt met een schaaltje yoghurt. Maar zorg dat je dagelijks wel buiten komt, beweeg: dat komt je gezondheid ten goede.

Weetjes

  • Weetjes

    Alle soorten groente en fruit zijn goed voor je gezondheid. Voor het milieu is het eten van seizoensgroente en seizoensfruit uit eigen regio het best. Dat is groente en fruit dat in een bepaalde ti...

Ik maak gebruik van cookies zodat ik u een optimale website kan leveren. Meer informatie