Praktijk Gewichtig | +31 (0)6 123 55 243 | info@praktijkgewichtig.nl

Wandelen

De wind door de haren, frisse lucht in de longen en genieten van een mooie route en natuur. Wandelen is leuk, goed voor de conditie en gezondheid. Bij dreigende suikerziekte (diabetes) of te veel stress is het heel goed om regelmatig te wandelen. Je krijgt ook letterlijk meer lucht.

Wandelen is een mooie activiteit om samen met anderen te doen. Iedereen kan het en het is gezellig. Door te wandelen in een groep heb je sociale contacten en doe je misschien zelfs nieuwe vriendschappen op. Kijk eens op beweegmaatje.nl

Wandelen is een makkelijk activiteit als je meer wilt gaan bewegen. Je hoeft alleen maar de deur uit te stappen als jet jou uitkomt en kunt het zo intensief maken als je zelf wilt. Hoewel het misschien wel verleidelijk is om er direct stevig de pas in te zetten als je gaat wandelen, is het advies: begin rustig.

Start niet direct met lange wandelingen, maar wandel drie keer per week een half uur in een rustig tempo. Luister goed naar je lichaam als je bezig bent, en vertraag je pas of neem pauze als je pijntjes voelt.

Als je het prettig vindt, kun je je wandeling starten met een warming up. Maak je spieren los en activeer je bloedsomloop. Een cooling down na afloop kan helpen om je hartslag weer tot bedaren te brengen.

Om ervoor te zorgen dat je comfortabel loopt, zijn ademende kleding en goede schoenen geen overbodige luxe. Voor je het weet, krijg je de smaak te pakken en wordt wandelen een fijne routine.

Zoek een mooi gebied op waar je graag wandelt. Geniet ervan.

#HetGezondeNoorden

Ik maak gebruik van cookies zodat ik u een optimale website kan leveren. Meer informatie