Praktijk Gewichtig | +31 (0)6 123 55 243 | info@praktijkgewichtig.nl

Snel moe na een vakantie?

Voor velen is de vakantie alweer voorbij en treedt het ‘normale werkende’ leven weer in werking. Zoals ik vorige week schreef dat het tijd is voor investeren in jezelf “NU is” en om te voorkomen dat je na een welverdiende vakantie snel weer moe bent en geen energie meer hebt, lees snel de tips hieronder.

  • Doe dingen waar je energie van krijgt , zonder dat het je veel moeite kost want anders krijg je daar ook stress van.
  • Ga naar buiten, het liefst in de natuur. Luister naar de vogels, kijk om je heen en geef je gelukshormonen een boost. De vier belangrijkste gelukshormonen zijn serotonine, dopamine, endorfine en oxytocine. De serotonine is een voorloper van de melatonine, deze zorgt ervoor dat je goed zult slapen. Het mooie is dat je deze gelukshormonen dus zelf dus aanmaakt. Oxytocine maak je aan door aanraking of te knuffelen. Dopamine maak je aan door het eten van bepaalde voeding, seks of chocolade en sporten – je krijgt er een goed gevoel bij. Dus ga naar buiten en kom in beweging!!
  • Lees een boek of kijk een ontspannen tv serie.
  • Leg je telefoon een uurtje weg of zet hem een middag op vliegtuig modes.
  • Kijk eens anders naar je voeding, ben je je lichaam aan het vullen of voeden??
  • Ga eens een uurtje eerder naar bed en neem geen telefoon mee naar de slaapkamer en zorg voor ontspanning in de avond.
  • Mediteer of doe aan yoga. Je kunt op youtube verschillende ontspanning/meditatieoefeningen vinden op allerlei niveaus.
  • Eet gezond, probeer ervoor te zorgen dat je tussen de 300 en 400 gram groente per dag binnenkrijgt.
  • Laat je masseren.
  • Ga eens een middagje naar de Sauna.

Kom eens langs bij Praktijk Gewichtig voor een vrijblijvend gesprek van 15 min. Klik op www.praktijkgewichtig.nl voor meer informatie of bel/app 06-12355243.

Kijk ook op de website voor de groepsbegeleiding die in week 35 van start gaat, diverse dagdelen mogelijk. Je kunt je met een groepje van 4-6 opgeven, maar ook apart.
Individuele begeleiding blijft ook mogelijk.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik u een optimale website kan leveren. Meer informatie