Praktijk Gewichtig | +31 (0)6 123 55 243 | info@praktijkgewichtig.nl

Aardbeien

Het Pinksterweekend staat voor de deur, met zulke dagen wil je iets lekkers, snoep een aardbei.

Wat is de voedingswaarde van aardbeien?
Aardbeien hebben een hoge voedingswaarde en daarbij een zeer hoge concentratie vitamine C. Meer nog dan citrusvruchten. Ze bevatten vezels. Verder bevatten aardbeien allerlei mineralen zoals magnesium, calcium, ijzer, selenium, foliumzuur, natrium en vitamines zoals vitamine B1 en B2.

100 gram aardbeien bevatten 31 gram water en 25 kcal.

Maar ze zijn vooral erg lekker, dus hou je niet in en eet gerust een schaaltje leeg.

Er zijn wel 100 manieren om aardbeien te eten.

Ik noem er 8 .... Heb jij nog een creatief idee?

  • op het ijs
  • in plakjes op brood of beschuit
  • als decoratie op gebak, taart, mousses
  • in salades met ijsbergsla, nootjes, geitenkaas en een dressing van balsamico-azijn
  • aan een satéprikker en dan dopen in gesmolten chocolade (bonbon maken)
  • shake van gepureerde aardbeien, banaan en sinaasappelsap
  • in de yoghurt met muesli
  • of natuurlijk gewoon uit het vuistje

#HGN #HetGezondeNoorden

Ik maak gebruik van cookies zodat ik u een optimale website kan leveren. Meer informatie